TheSims3days

Alla inlägg under januari 2013

Av Tova & Nora - 30 januari 2013 11:40

 

Av Tova & Nora - 27 januari 2013 14:44

Nu har du chansen att vinna en Valfri sak av dessa saker:

* En egen Header till din blogg.

* Länkningar på flera olika saker från mig.

* Välja ett Valfritt inlägg på bloggen. (Vad det ska handla om)

* Ett inlägg om vad jag tycker om din blogg. (MÅSTE VARA SIMSBLOGG)

* En länk i min länkrad + en länk i ett eget inlägg.


För att delta måste du:


1. Skriva en kommentar om vad svaret är.

2. Varför du läser min blogg, och hur du kom hit.

3. Vänta och se om du vinner.


Du måste skriva din blogg eller något annat sätt jag kan få tag på dig.

Tävlingen avslutas när tillräkligt många har anmält sig. ( MINST 8 st)


Kolla nu på denna bilden ->

 

Du ska skriva vad felet är. 


Svaret kommer såklart när tävlingen avslutas.





Av Tova & Nora - 26 januari 2013 08:46

Japp, då kommer det komma ett inlägg om att lyckas inom yrket BRANDMAN! Ett långt inlägg om det,massa bilder och tips. Kommer ha ett sådant här inlägg ibland med tips och så. Hoppas ni gillar dom inläggen!

Av Tova & Nora - 22 januari 2013 14:00

Dena frågan var så sjukt svår att jag inte fattar något. Men jag tror att det är Medeltiden.


VARFÖR?

Jo för att det är ett helt annat sätt att spela på, man kan göra sjukt mycket annat och JAG ÄLSKAR MEDELTIDEN för övrigt också. Så yes, I LOVE IT.


  Bjuder på en bild från Medeltidens Värd.

Av Tova & Nora - 19 januari 2013 14:15

               


Tidigare delar: Del 1


 

Det var en väldigt fin dag i Medelsol, väldigt väldigt fint väder. Det tyckte faktiskt Ingrid, ers nåd Ingrid igallafall.

 

Ingrid satt i sin tron, medan hon såg på när hennes pappa desperat hållde på att gå fram och tillbaka farmför henne. 

Pappa Kobeln: Jag vet inte Ingrid, vad ska du få för straf den här gången?


Ingrid: Men far, jag är ju oskyldig, tro inte på min Broder Rolf, han är desutom yngre en mig. Jag är ju äldst, jag är drottning av MedelSol. 


Pappa Kobeln: Du förstår ju aldrig, din Bror har rätt, du borde inte vara drottning, du beter dig som en MAN! Hör du det! En man är du ju inte, du slafsar & kastar, du slåss och dödar. Du är en fin flicka, jag skäms över dig. Flicka lilla, du HAR EN MAN, DU ÄR INGEN MAN! Okej? Du har ju Torsten, en ung stilig pojk. Inte behöver du ut och strida.


Ingrid: Men Far! Min bästa kompis Kjellä får ju slåss och strida så mycket hon vill för hennes fader, Fenx. 


Pappa Kobeln: DU ÄR DROTTNING AV MEDELSOL, SKILLNADEN ÄR STOR, och förresten du får inte umgås med en bonde.

 

Hon går och pratar med en tjänare. 


Ingrid: Du, min far tilllåter mig inte umgås med min vän, vad säger du om det?


Tjänaren: Jag tycker du ska följa din far,s ord. Fadern din, har jag aldrig hört säga fel.


Ingrid: Jag tänker gå till Kjallä nu igallafall. Ingen bästemmer över drottningen. Dessutom är han ingen riktig kung, han är ingift.


 

Ingrid går ner och skriver kungliga dokument, allt möjligt skriver hon. Hon tittar upp lite då och då för att se om någon tittade på henne. Nej, det var lungt. Jga tror jag ska be mig av till Handelsboden. Ja? Det blir bra. Kjallä kanske är där. Jag behöver lite mer bläck också. 


 

Kjallä: Nämen HEEEEEEEEEEEJ!


Ingrid: Hej.


*Kramar varanndra*


Kjallä: Jag tycker fortfarande du inte borde gå ut utan vakt.


Ingrid: Ingen skulle vilja mig ont.


Kjallä: Jo, Stadsbusarna.


Ingrid: Dem vet ju ej att jag är en krigare tyvärr. Så dom kommer bli förvånade isånnafall. 


Kjallä: Säg det inte så högt. Du skämmer ut din Far.


Ingrid: Börjar du också nu?


Kjallä: Nej, förlåt, jag är på dåligt humör, fadern min är i koma.


Ingrid: Nejmen, usch, stackarn, jag har lite helsosalva, om ni inte har råd.


Kjallä: Ja tack, det tar vi gjärna imot. Skatten, den var väldigt dyr.


Ingrid: Far bestämmer priset tyvärr. Jag kan inte göra något åt det tyvärr.


 

Ett barn kommer fram och talar med Ingrid.


Barn: Jag är ett föreldrar löst barn. Snälla, kan du se till så jag får en ny Far & Mor.


Ingrid: Jag kan inte lova, men försöka det ska jag.


Barn: Tack så mycket ers nåd Ingrid. Ni ska få en gåva, när jag har råd.


Ingrid nickar vänligt och går där ifrån.


 

Ingrid går och kolla på en fin pjäs. Medans hon tittar tänker hon på Barnet.

* När jag själv var barn, hade jag inga vänner, jag hade en egen lärare och jag hade massor av leksaker*

* Stackars unge* 

* Man hoppas att han har mat för dagen eller en vän*


FORTSÄTTNING FÖLJER!


Av Tova & Nora - 17 januari 2013 17:24

Här komemr en video, på några simsbilder jag tagit. 

Av Tova & Nora - 15 januari 2013 19:08

Jag tyckte att det skulle passa bra med ett litet allmänt inlägg, så nu kör vi igång. Okej, jag har bytt design igen, men hallå!? Inte kan jag byta design hela tiden, men jo, nu har jag bytt till en vintrig och kommer byta i MARS.  Ja, så nu vet ni det. Sedan spelade jag lite idag på en kille, med en dotter, en rymdvarelse kom och jag hann knäppa lite bilder, som kommer upp här på bloggen senare under veckan. Jag har gjort ett inlägg som jag har i ett utkast, en Historia. Det är faktiskt  Gammal men fri. Jag vet inte om ni tycker den är bra, men den kommer upp här i veckan om jag hinner med det. Jag har även bestämt mig för att göra en gång i veckan, en Tips inlägg. Det kan vara helt olika, allt ifrån hur ett inlägg om ett yrke/jobb till Fusk eller Hur man lär sig saker. Jag kommer ha detta som en kul grej. Jag tycker att bloggen går GRYMT bra och det är många läsare. Blir så glad av era kommentarer. Jag hoppas ni inte inlägget var allt för jobbit eller dåligt. Men en sak jag tänkt säga är att om ni inte tycker om min blogg, Kolla den inte då? Jag har inte fått några elaka hat kommentarer en sålänge och det är bra :) Ja, somsagt, Kommentera gjärna.

   Bilden är på en kille som friar till en Tjej i Starligth Shores, Kareen heter hon :)

Av Tova & Nora - 14 januari 2013 19:15

Min syrra såg den hära rymdvarelsen när hon spelade sims. Det är riktigt coolt och.....Ehh....Nytt

Jag såg även en enhörning. Kolla ---->

     


För att hitta Enhörningar ser du en liten regnbåge och lysande sken, på natten. Så zoomar du in, så är det kanske en enhörning där! Walla!

Utomjordingen vet jag ej dock, den bara kom och ringde på? Jag vet inte riktigt men ja, det gjorde den igallafall.


Kopiering!

Kopiering förbjuden, Får endast användas av Thesims3days.

Vi äger inget av Sims 3 utan det gör EA.

Mail!

Kontakta oss:

thesims3days@gmail.com

 

Presentation


HEJ! Vi heter Tova & Nora. Ni som kikat in här tror vi förstått att detta är en simsblogg. Här i bloggen bloggar vi om, Fusk, Nyheter, Tips,Bilder, Historier med massor av mera.

Följ via Bloglovin & Premmenura på Youtube

   

Våra Sims!

 Det är så att Tova har några mer en Nora. Men här är alla simsen Samanlagt!

 

Vi har:

Sims 3

Sims 3 Gasen i botten

Sims 3 Lyx & Design

Sims 3 Husdjur

Sims 3 Kvällsnöjen

Sims 3 Leva livet

Sims 3 Drömjobb

Sims 3 Destination värden

Sims 3 I Rampljuset

Sims 3 Medeltiden

Sims 3 Stadsliv

Sims 3 Sötsaker

Sims 3 Övernaturligt

Sims 3 Disel

Sims 3 Årstider

Sims 3 Monte Vista

Om du ska ställa en fråga.

Om du ska ställa en fråga, ställ den endast 1 gång. Om vi inte förstår din fråga, så tar vi antagligen bort den eller puplicerar den och skriver tips på någon annan man kan fråga.

Fråga oss!

3 besvarade frågor

Historier

Vi har tyvärr inga historier just nu, Men vi planerar 2 st. Så dem kommer så smånig om.

Omröstning

Längtar du till The sims 3 Island paradise?
 Ja!
 Nej!

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

The Sims 3

 

Sims 3 är skapat av EA. Ett spel som går ut på det du vill! Man spelar som en sim som är som en människa, man kan göra allt från Skaffa jobb till att vara Superstjärna. "

The Sims 3 är uppföljaren till datorspelet The Sims 2 inom spelserien The Sims, som också är världens mest sålda datorspelserie. I Sverige var releasen den 4 juni 2009.[3] Spelet finns till Microsoft Windows, Mac, iPhone, iPod Touch och mobila konsoler. I samband med releasen kom ettThe Sims 3 Collector’s Edition, innehållande grundspelet The Sims 3, ett antal samlarföremål och ett bonusspel. Både PC- och Mac-versionen av The Sims 3 finns på samma skiva för första gången.

I spelet ska man, liksom i föregångarna, leda en datoriserad människoliknande "sim" genom dess liv, som till exempel jobb, vänskap, kärlek och fiendskap. Bland de största förändringarna gentemot föregångarna är att simmarna nu kan röra sig fritt i kvarteret, att de kan ta hand om sig själva och sina egna grundläggande behov samt mer avancerade verktyg för att skapa en sim och inreda och bygga hus. Förutom en uppgradering av grafiken, bättre artificiell intelligens och nya föremål. Med The Sims 3 får man staden Sunset Valley, som utspelar sig innan staden blev Skönköping, historien om staden utspelar sig före det första The Sims-spelet. Registrerar man spelet får man tillgång till staden Riverview. Redan efter en vecka på marknaden hade spelet sålt 1,4 miljoner kopior, vilket gör The Sims 3 till den största datorspellanseringen i EA:s historia, samt ett av de snabbast säljande datorspelen någonsin"

-Källa

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards